18.01.2019.
Wycieczka klas trzecich

W poniedziałek  8 października klasy trzecie  pod opieką wychowawców wybrały się na wycieczkę do Farmy Iluzji w Mościskach – malowniczej miejscowości położonej w połowie drogi między Warszawą a Lublinem.

Podróż autokarem rozpoczęliśmy o godzinie 8.00. Mimo dość ponurej pogody, wszyscy mieli doskonałe nastroje. Wokół rozbrzmiewały wesołe rozmowy uczniów, czas dodatkowo umilał nam seans filmowy, który przygotował dla nas kierowca.

Na miejsce dotarliśmy około godziny 10.00. Położony w zacisznym miejscu, otoczony zewsząd zielenią Park Edukacji i Rozrywki już w pierwszym momencie wywarł na każdym ogromne wrażenie. Zwiedzaliśmy muzeum, w którym na szczególną uwagę zasługiwały unikatowe i niezwykle ciekawe eksponaty z dziedziny optyki i iluzji, m.in.: lustrzany korytarz, szklane hologramy, muzealna wersja efektu Mirascope 3D, iluzja z cieniem, kalejdoskop generujący efekt szklanej planety i wiele innych atrakcji.

Przewodnik pokazał nam także  Latającą Chatę Tajemnic – budynek sprawiał wrażenie unoszonego z jednej strony przez balony. Już sam jego widok zaparł nam dech w piersiach, a to był jedynie przedsmak tego, co czekało nas w środku. Wewnątrz wszystko było niesamowite, czuliśmy się tam jak po wkroczeniu do zaczarowanego świata: chodziliśmy dziwnie pochyleni, woda pokonywała siłę grawitacji i płynęła do góry, a kule bilardowe same znajdowały drogę do łuz.

Ogromną atrakcją był również iluzyjny żart Głowa na talerzu. Dzieci ustawiały się w długiej kolejce aby móc ujrzeć swą głowę bez tułowia na zastawie kuchennej. Chociaż może brzmieć to nieco niepokojąco, zabawa była całkowicie bezpieczna. Gwarantujemy, że wszystkie głowy bez uszczerbku wróciły do swoich właścicieli.

Tuż przy piknikowym polu mieliśmy okazję zobaczyć domek magicznie obracający się w kierunku patrzącej na niego osoby, Krzesło Olbrzyma i Giga Szachy. Największą przyjemność sprawiła jednak uczniom zabawa wWiklinowym Labiryncie i Zatoce Piratów.