22.06.2018.
Nasza szkoła otrzymała tytuł Szkoły w Ruchu!

 Osiągnięcia zgłoszone w ramach akcji "Ćwiczyć każdy może" zostały zaakceptowane.

Minister Edukacji Narodowej ogłosił rok szkolny 2013/2014 Rokiem Szkoły w Ruchu. W związku z tym nasza placówka postanowiła wziąć udział w projekcie i przyłączyć się do akcji: "Ćwiczyć każdy może".

Nasi uczniowie lubią lekcje wychowania fizycznego oraz bardzo licznie uczestniczą w pozalekcyjnych zajęciach sportowych, ale…ruchu nigdy dosyć!  W zgodzie ze stara maksymą, że „ w zdrowym ciele zdrowy duch”, jest o co zabiegać, dlatego nauczyciele wychowania fizycznego postanowili zachęcić uczniów i ich rodziny do jeszcze większej aktywności  ruchowej.

Warto pamiętać, że większa aktywność fizyczna podnosi poziom adrenaliny i wpływa na wzmożone wydzielanie endorfin przez mózg,  co wpływa zdecydowanie na poprawę naszego nastroju. Co za tym idzie i poprawę naszego „ducha”. To po prostu jeden z najbardziej sprawdzonych sposobów na poprawę jakości naszego życia. Oto obszary, w których w tym roku szczególnie się rozwijamy:

Obszar 1 – wychowanie fizyczne - zajęcia edukacyjne - zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej

Konspekt lekcji: Kształtowanie poczucia rytmu przy muzyce. http://www.sp26.warszawa.pl/images/pa.pdf

Konspekt lekcji: Zabawy i gry ruchowe kształtujące podstawowe cechy motoryczne (zastosowanie gier interdyscyplinarnych) http://www.sp26.warszawa.pl/images/gz.pdf

Zajęcia z aerobiku, ćwiczenia przy muzyce oraz  zajęcia taneczne z pomponami cieszą się dużą popularnością wśród dziewcząt.  Używanie pomponów podczas niektórych zajęć jest dla nich dodatkową atrakcją i działa motywująco na ćwiczących. Takie lekcje, kiedy dzieci nie tylko wykonują ćwiczenia podane przez nauczyciela, ale również są animatorami zajęć sprawiają, że lekcja wychowania fizycznego jest przyjemną zabawą.

Również dużą popularnością wśród uczniów cieszą się lekcje wychowania fizycznego oparte na grach
i zabawach ruchowych.
Zabawy i gry uczą dzieci współdziałania w zespole, stosowania zasad, ale przede wszystkim angażują emocjonalnie, co pozwala im bawiąc się wypoczywać. Zajęcia te są atrakcyjne ze względu na różnorodność stosowanych przyborów: balony, kolorowe piłeczki, flamastry, lina do przeciągania, gazety, piłki skaczące, ringo, pachołki, szarfy, piłki siatkowe, kocyki, ławki, skakanki, hola hop. Wprowadzając gry interdyscyplinarne uczniowie maja  okazję wykazać się znajomością działań matematycznych, przyrodniczych i językowych. Odpowiednio dobrane zadanie dają każdemu  dziecku szansę zaistnieć niezależnie od stopnia posiadanej wiedzy, umiejętności i sprawności motorycznej. Atrakcyjność zajęć przekłada się na bardzo wysoką frekwencję na zajęciach wychowania fizycznego.

Obszar 8 - aktywność w gronie rodziny

Piknik Rodzinny na Sportowo

Zachęcenie rodziców do wspólnego uprawiania sportu z dziećmi, to zadanie, którego podjęliśmy się organizując w Naszej Szkole po raz pierwszy Piknik Rodzinny na Sportowo. Każdy z uczestników mógł wziąć udział w różnych konkurencjach sportowych. Nasze zadowolenie, organizatorów,  było olbrzymie, widząc zaangażowanie i uśmiechnięte twarze dzieci i rodziców podczas wspólnej sportowej zabawy. Mamy nadzieję, że Pikniki Rodzinne na Sportowo staną się tradycją w Naszej Szkole!

 

Obszar 9 - aktywny wypoczynek

 

Aktywne przerwy

 

Przez wiele lat dziecko – uczeń musi trzymać „na wodzy” wrodzoną ruchliwość i  wdrażać się do systemu klasowo-ławkowego. Wielogodzinna, siedząca praca może być rekompensowana efektywnym odpoczynkiem podczas przerw. Uczniowie mogą mieć możliwość odreagowania pozycji siedzącej.

 Aktywne przerwy wzbudziły wśród uczniów duże zainteresowanie.

W miesiącu styczniu na długich przerwach uczniowie grali w ping ponga. Stoły pingpongowe stały na korytarzu i tam właśnie chętni uczniowie mogli zagrać najpierw w "wariata", aż zostawało na placu boju dwóch graczy, którzy walczyli o zwycięstwo.

Dużą popularnością wśród uczniów cieszył się fitness. Uczniowie ćwiczyli na stepie do znanych i popularnych przebojów, poznawali kroki a potem sami tworzyli układy taneczne dla młodszych kolegów z klas I – III.

Zadaniem na miesiąc luty była siatkówka, ciesząca się dużą popularnością. Uczniowie sami dobierali się parami, trójkami lub czwórkami i grali przez siatkę, inni grali w tzw. ziemniaka. To była świetna zabawa.

W miesiącu marcu na długich przerwach uczniowie bawili się piłkami do kosza. Część uczniów grała w „Króla” Jest to gra polegająca na rzucaniu piłką do kosza z różnych pozycji, a celem gry jest uzyskanie tytułu "króla". Część uczniów grała w „21”. Aby wygrać trzeba było zebrać  21 punktów z rzutów za 3, 2 i 1 pkt. a jeszcze inni indywidualnie rzucali do kosza.

W rytm hip-hopu, hitem marca były jednak skoki przez skakankę pojedynczą i podwójna, tzw. double dutch. Do zabawy potrzebne były minimum 3 osoby - jedna skacząca i dwie kręcące. Potrzebne były również dwie ok. czterometrowe skakanki.

 

 


Reklama:klimatyzacja